Nasz samochód

Dane techniczne

Model:  Ford Mustang I generacji

Rok produkcji:  1967 

Nadwozie: kabriolet z płóciennym, elektrycznie składanym dachem

Liczba miejsc: 4 ( kierowca + 3 pasażerowie)

Silnik: benzynowy, 6 – cylindrowy o pojemności 3300 cm3 i mocy 120 KM 

Skrzynia biegów: automatyczna, 3 – biegowa 

Napęd: na tylne koła 

Wnętrze:  topowa wersja wyposażenia „Deluxe interior”

Tapicerka: skórzana 

Rys historyczny

Nazwany na cześć amerykańskiego samolotu myśliwskiego z okresu II Wojny światowej Ford Mustang pierwszej generacji debiutował w połowie 1964 roku w trzech wariantach nadwoziowych: najczęściej spotykanej wersji coupe oraz zdecydowanie rzadszych: fastback i kabriolet. 

Koncepcja niewielkiego jak na standardy amerykańskie samochodu sportowego, dająca początek całej rodzinie tzw „pony cars” spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. W cztery miesiące po debiucie sprzedano 100 tys. samochodów, a w marcu 1966 roku z taśmy produkcyjnej zjechał już milionowy Mustang. W międzyczasie model uplasował się na najniższym stopniu podium w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1965. 

Tajemnica sukcesu Mustanga nie sprowadzała się jedynie do jego atrakcyjnej ceny. Nawet obecnie rzadko zdarza się, aby producent dawał klientowi tak szerokie możliwości w zakresie skonfigurowania i doposażenia swojego samochodu wedle własnego uznania. W ramach dodatków stylizacyjnych wyróżniał się pakiet wyposażenia wnętrza „Deluxe” obejmujący m.in. wyłożenie konsoli  środkowej i deski rozdzielczej szczotkowanym aluminium czy też kierownicę wykończoną w drewnie.

W  roku 1967 przeprowadzono pierwszy znaczący face-lifting Mustanga. Jego linia stała się zdecydowanie bardziej agresywna, wprowadzono charakterystyczne, trójdzielne lampy tylne, które stały się wizytówką modelu. 

To właśnie sylwetka Mustanga produkowanego w latach 1967-1968 przeszła do historii kinematografii, a następnie pop-kultury wraz z główną rolą jaką wraz ze Stevem McQueenem samochód zagrał w słynnej scenie pościgu w filmie „Bullit” (1968). Mustang dwukrotnie towarzyszył też agentowi Jej Królewskiej Mości na planie filmów o Jamesie Bondzie. Odgrywający tę rolę Sean Connery najpierw starł się z Mustangiem prowadząc Astona Martina DB5  w filmie „Golfinger” (1964), by kilka lat później zasiąść za kierownicą „galopującego konia” w filmie „Diamenty są wieczne” (1971).

Kolejny face-lifting z roku 1969 uczynił Mustanga jeszcze bardziej agresywnym, co wraz z wprowadzeniem monstrualnych silników o pojemności nawet siedmiu litrów klasyfikowało model już nie jako pony lecz tak zwany „muscle-car”.

Wprowadzona w 1974 roku druga generacja Forda Mustanga ani od strony stylistycznej ani technicznej nie miała szans konkurować z legendarnym poprzednikiem.  Odrodzenie nastąpiło dopiero w XXI wieku gdy projektanci piętej generacji modelu pełnymi garściami zaczerpnęli z ikonicznego wzornictwa lat 60-tych. 

Renowacja

Każdy nabywca samochodu zabytkowego już przy jego zakupie musi podjąć kluczową decyzję: czy zdecydować się na auto doprowadzone przez sprzedawcę do względnej używalności, czy też podjąć wyzwanie samodzielnego przywrócenia auta do motoryzacyjnego życia.

My zdecydowaliśmy się na podążenie tą drugą, niewątpliwie bardziej wymagającą ścieżką, która jednak daje nie tylko większą satysfakcję ale i pewność, że samochód którym dysponujemy został odbudowany z zegarmistrzowską pieczołowitością i przy użyciu części najwyższej jakości.  

Jesteśmy przekonani, że w ważnych dla Was chwilach zachowacie spokój i przekonanie, że nasz samochód  nie sprawi Wam niemiłej niespodzianki gdy dowiecie się, że zakres jego renowacji objął:

– kompleksową renowację blacharską w tym pełną wymianę podłużnic, progów i płyty podłogowej 

– kompleksową renowację lakierniczą zwieńczoną  pokryciem lakieru ceramiczną warstwą  ochronną GTechniq

– wymianę na nowe lub ponowne chromowanie większości elementów chromowanych 

– nową, ręcznie szytą tapicerkę skórzaną i odbudowę elementów wnętrza zgodnie z pakietem  wyposażenia „Deluxe interior”

– kompleksowy  remont silnika (w tym m.in. tulejowanie cylindrów, nowe pierścienie  tłoków i panewki wału korbowego, szlifowanie głowicy i wału korbowego, nowy gaźnik, rozrząd, świece, przewody zapłonowe, pompy paliwa i oleju, aparatura rozruchowa, uszczelnienie itp.)

– remont skrzyni biegów

– wymianę sprzęgła hydrokinetycznego

– wymianę na nowe wszystkich elementów układu hamulcowego  (w tym  pompy hamulcowej z serwem, bębnów hamulcowych, cylinderków, przewodów  itp)

Ponadto w naszej galerii możecie zapoznać się z fotografiami dokumentującymi cały proces odbudowy samochodu.